• برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل اخبار 2906اخبار امروز : 1
5

سهر شاه: معماری خیال، هندسه و هویت

  • کد خبر : 5071
  • 26 تیر 1403 - 13:46
سهر شاه: معماری خیال، هندسه و هویت

سهر شاه (Seher Shah) هنرمند پاکستانی است که در زمینه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند، از جمله نقاشی، نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای و چیدمان­های معماری. او در سال ۱۹۷۵ در کراچی، پاکستان متولد شد. تحصیلات هنری او در رشته دیزاین کالج رودآیلند به شکل نمادینی، در آثارش به چشم می‌آید. او در حال حاضر در نیویورک، ایالات متحده […]

سهر شاه (Seher Shah) هنرمند پاکستانی است که در زمینه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند، از جمله نقاشی، نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای و چیدمان­های معماری. او در سال ۱۹۷۵ در کراچی، پاکستان متولد شد. تحصیلات هنری او در رشته دیزاین کالج رودآیلند به شکل نمادینی، در آثارش به چشم می‌آید. او در حال حاضر در نیویورک، ایالات متحده زندگی می‌کند.
سهر عمدتاً با استفاده ترکیبی از خطوط هندسی و الگوهای هنری، آثار خود را ایجاد می‌کند. او از اشکال هندسی، ساختارهای معماری و الگوهای معاصر الهام می‌گیرد تا طرح‌های خود را بسازد. آثار وی به طور معمول شامل ترکیبی از خطوط و منحنی‌ها است که به‌صورت هندسی و حساب شده به نظر می‌رسند. کارهایش را به‌سرعت می‌توان از تصاویر سیاه‌سفیدش تشخیص داد. آثاری که نمایانگر تعاملات دور از ذهن از قطعات معمارانه نوگرا، همراه با فرم‌های تاریخی و توپوگرافیک ادغام شده‌اند. هنرمند با کاوش در فرم‌های معماری مثل مکعب، فضای حیاط‌های سنتی و بناهای تاریخی، دست به خلق درون‌مایه‌های پیچیده و چندوجهی می‌زند. نقش آدم‌ها در طراحی‌هایش به‌مثابه مقیاس در راندوها تقلیل پیدا کرده است. همان قدر بی‌عاطفه و همان قدر بی‌احساس. به همان شکلی که نقش انسان در جامعه پاکستان دارد.

سهر شاه، با تلفیق ظریف هنرهای تجسمی و معماری، دنیایی چندلایه از معنا را پیش روی بیننده می‌گشاید. آثار او که عمدتاً در نیویورک خلق می‌شوند، ترکیبی پیچیده از خطوط هندسی، الگوهای سنتی و عناصر معماری مدرن است. این هنرمند با بهره‌گیری از تحصیلاتش در رشته طراحی، مرز میان هنرهای دوبعدی و سه‌بعدی را در هم می‌شکند و فضایی را خلق می‌کند که هم‌زمان آشنا و غریب است.

او برای اینکه بتواند با مخاطبان خود در ارتباط باشد، از رسانه‌های مختلفی مانند ویدئو، عکس و صدا استفاده می‌کند. این نمایشگاه‌ها اغلب به شکل‌های سه‌بعدی و تعاملی هستند و مخاطبان را به فکر و تأمل درباره موضوعاتی مانند هویت، فضا و زمان می‌اندازند. سهرشاه فرم‌هایش را لایه به لایه، طبقه به طبقه اوراق می‌کند، تجزیه‌شان می‌کند، از هم می‌پاشاند و سرهم می‌گذارد تا به بینشی تازه دست یابد.

آثار سهر شاه در نمایشگاه‌های بین‌المللی و مجموعه‌های هنری معتبر جهان همچون موزه گوگنهایم و موزه متروپولیتن نیویورک به نمایش گذاشته شده است. او در سال ۲۰۱۴ نیز موفق به دریافت جایزه “جوانان هنرمند” شد. سهر شاه با آثارش نه‌تنها به دنیای هنر معاصر غنا بخشیده، بلکه به‌عنوان یکی از هنرمندان پیشرو در زمینه تلفیق هنر و معماری شناخته می‌شود.

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=5071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها