• برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
6
محمد بنا و تلاشهایش را قدر بدانیم

در سایه اتفاقات جهانی صربستان، خدمات شایسته این مرد دلسوز و خدوم را فراموش نکنیم

  • کد خبر : 271
  • 20 شهریور 1401 - 19:33
در سایه اتفاقات جهانی صربستان، خدمات شایسته این مرد دلسوز و خدوم را فراموش نکنیم
کشتی فرنگی ایران از المپیک لندن تا به امروز حماسه سازیها کرده است که باعث غرور هر ایرانیست، آنانیکه دستی بر آتش کشتی دارند فراموش نمی کنند جایگاه کشتی فرنگی ایران تا قبل از المپیک لندن در کشتی دنیا کجا بود؟

جبرئیل خان بابایی:

آنچه برای کشتی فرنگی ایران در صربستان به وقوع پیوست دلهره آور و ناراحت کننده بود.
انتظار از کشتی فرنگی ایران، که برخلاف سالهای نه چندان دور اکنون تبدیل به مدعی قهرمانی جهان شده است فراتر از آنیست که در بلگراد شاهدش بودیم، انتظار آن بود کشتی فرنگی کشوری که در حضور تمامی کشورهای مدعی در جهانی ازبکستان برای اولین بار در تاریخ قهرمان جهان میشود، این بار در غیاب روسهای مدعی راحت تر، برای بار دوم قهرمان جهان شود.
کشتی فرنگی ایران از المپیک لندن تا به امروز حماسه سازیها کرده است که باعث غرور هر ایرانیست،
آنانیکه دستی بر آتش کشتی دارند فراموش نمی کنند جایگاه کشتی فرنگی ایران تا قبل از المپیک لندن در کشتی دنیا کجا بود؟
اگرچه تک ستاره ایی به نام حسن رنگرز در جهانی پاتراس یونان بدرخشید و ماه مجلس شد، اما کشتی فرنگی ایران، بعد پاتراس با فاصله زمانی نه چندان زیاد روند رو به رشدش را ادامه داد و صاحب مدالهای رنگارنگ شد. اما اوج شکوفایی کشتی فرنگی ایران از المپیک 2012 لندن آغاز شد.
کسب 3 طلا از یک میدان المپیک کار ساده ایی نیست اما این کار بزرگ از عهده شیربچه های کشتی فرنگی ایران برآمد.
نتیجه آنچه در جهانی پاتراس یونان توسط حسن رنگرز استارتش زده شد  باعث خودباوری فرنگی کاران ایرانی  در میدانهای بعدی و در نهایت المپیک لندن و جامهای جهانی و قهرمانی جهان شد.
و در نهایت کار به جایی رسید،کشتی فرنگی ما که همواره زیر سایه کشتی آزاد قرار داشت در بعضی رقابتها از کشتی آزاد هم جلو زد، آنقدر انتظارها بالا رفت که وقتی، در المپیک برزیل مرغوبیت مدالهای کسب شده نسبت به المپیک لندن کمرنگ تر بود، همه ما زبان به انتقاد گشودیم، این انتقاد نتیجه زیاده خواهی ما بود که خود کشتی فرنگی و محمد بنا برایمان بوجود آورده بودند.
با تمام احترامی که برای همه مربیان سازنده و دیگر مربیان در رده های مختلف قائلم و شکی ندارم که تاثیر همه آنها در شکل گیری این موفقیتها غیرقابل انکار است، اما واقعیت این است، پشت درصد بالایی از افتخارات کسب شده ی کشتی فرنگی کشورمان نام محمد بنا وجود دارد.
این مرد دلسوز و عاشق وطن،دست پرورده های مربیان سازنده را به بهترین شکل ممکن به سمت رسیدن به سکوهای افتخار در آوردگاههای مهم و بزرگی چون قهرمانی جهان و المپیک هدایت کرد.
کشتی فرنگی اگرچه در صربستان آنی نبود که بایست می بود، ولی حق نداریم تلاشها و خدمات محمد بنا،برای عزت کشتی فرنگی و قهرمانانش را نادیده بگیریم،
اینکه فکر کنیم در کار بنا ایرادی وجود ندارد و عملکردش عاری از خطاست هم اشتباه محض است، حرف این است، نتیجه مسابقات جهانی صربستان هرچه بود را فعلا گوشه ایی بگذاریم،  اکنون زمان آن نیست در سایه اتفاقات جهانی2022 بلگراد خدمات و افتخاراتی که محمدبنا با کشتی فرنگی برای ملت و مملکت عزیزمان به دست آورد را فراموش نکنیم

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها