• برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل اخبار 2906اخبار امروز : 1
7

کای گو- چیانگ هنرمند معاصر چینی

  • کد خبر : 4069
  • 28 خرداد 1403 - 15:39
کای گو- چیانگ هنرمند معاصر چینی

اثری که برای یک مدت کوتاه وجود دارد و سپس از بین می‌رود، می‌تواند تبدیل به اسطوره و افسانه شود. در سال ۱۹۸۵ نخستین تلاش‌ها برای ارائه آنچه هنر مفهومی می‌شناسیم در چین صورت گرفت. هنری خارج از مدیوم شناخته شده که در این سال‌هاوجود داشت. آی وی وی و کای گو جیانگ بیشتر از […]

اثری که برای یک مدت کوتاه وجود دارد و سپس از بین می‌رود، می‌تواند تبدیل به اسطوره و افسانه شود.

در سال ۱۹۸۵ نخستین تلاش‌ها برای ارائه آنچه هنر مفهومی می‌شناسیم در چین صورت گرفت. هنری خارج از مدیوم شناخته شده که در این سال‌هاوجود داشت. آی وی وی و کای گو جیانگ بیشتر از همه با اینستالیشنی که کار کردند مطرح شدند. این هنرمندان سه سال تلاش کردند تا در سال ۱۹۸۹ که نمایشگاهی به‌رسم آوانگارد چینی برگزار کنند. نمایشگاه مهمی بود و در محل خصوصی به نمایش درآمد. عنصر تأثیرگذار و بسیار الهام‌بخش آنها نمایشگاهی از آثار راشنبرگ بود که در پکن برگزار شد که در آن آثار حجمی و چاپ‌هایش به‌نمایش‌درآمده بود.

کای گو – چیانگ cai guo Qiang هنرمند برجسته چینی است که به‌خاطر آثار نوآورانه و جذابش معروف است. او در سال ۱۹۵۷ در شهر کوانزو چین به دنیا آمد و به‌خاطر بررسی‌هایی که در حوزه هنر معاصر انجام داده، شهرت جهانی به دست آورده است. چیانگ به‌خصوص به‌خاطر تسلط بر مدیوم باروت شهرت دارد. آن را به‌عنوان ماده اثر هنری استفاده کرده و آثار شگفت‌انگیز و مهیجی خلق می­کند. باروت برای چینی‌ها معانی مهمی دارد. آنها باروت را کشف کرده و به‌عنوان دارو استفاده می ­کردند. همچنین در اساطیرشان باروت ماده‌ای برای جاودانگی بوده است.

او در توکیو یاد گرفت که چگونه اکسیژن را کنترل کند و سپس در آمریکا آموخت که چطور باروت را با موادی رنگی تلفیق کند. این آثار در آمریکا نوعی پرفرمنس نیز بودند. در واقع آنچه در آثارش اهمیت دارد فرایند خلق اثر است. پرفرمنس هایش که به نقاشی تبدیل می‌شوند بیشتر شبیه منظره‌های ژاپنی هستند. موضوعات او رمانتیک‌اند ولی با روش و فرایندی بسیار خشن تولید می‌شوند. چیانگ در نقاشی‌های بزرگ‌مقیاسش، جایی که باروت را روی کاغذ یا بوم نمناک می‌کند، به الگوها و بافت‌های پیچیده‌ای می­رسد. این آثار اغلب تلفیقی از سنت‌های هنری شرق و غرب هستند و موضوعاتی مانند فرهنگ، تاریخ و جامعه را نمایان می‌سازند

نقاشی‌هایش معمولاً پاناروما هستند. حدود ۳۰ متر طول و با عرض ۲ متر. روح سرسپرده عنوان یکی از معروف‌ترین آثار اوست. یک فیگور دو متری که با باروت ساخته شده است. البته خیلی از پرفرمنس هایش منجر به نقاشی نمی‌شدند از جمله دیوار چین که در حدود ۱۰ کیلومتر با انفجارهایی به فاصله ۳ متر نسبت به هم بود و هر انفجار ۱۶ دقیقه طول می‌کشید. همچنین چیانگ در پروژه‌های بین‌المللی بسیاری مشارکت داشته است، از جمله مهم‌ترین کارهایش نمایش آتش‌بازی برای مراسم افتتاحیه المپیک بکینگام در سال ۲۰۰۸ است. این نمایش یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین نمایش‌های آتش‌بازی در تاریخ بود که توسط تیم عظیمی از هنرمندان و متخصصان اجرا شد. نمایش شامل بیش از ۱۰۰۰۰۰ پرتابه آتش‌بازی بود که در اشکال و الگوهای مختلف در آسمان پکن به نمایش درآمد. این نمایش با موسیقی متن حماسی همراه بود و به‌عنوان نمادی از قدرت و شکوه چین به‌عنوان میزبان بازی‌های المپیک مورد تحسین قرار گرفت.

 

علاوه بر آثار باروتی، چیانگ به‌خاطر چیدمان‌هایش نیز شهرت دارد که اغلب شامل عناصری مانند حیوانات، گیاهان و اشیای روزمره و چیدمان‌های رئالیستی هستند. فضاهایش را بسیار دقیق می‌سازد و بعضی‌اوقات نیز از اشیای حاضر و آماده استفاده می‌کند و در مقیاس بسیار بزرگ چیدمان­هایش را ارائه می­کند.

به‌طورکلی، هنر و سبک آفرینش کای گو – چیانگ تأثیر مهمی در هنر معاصر دارد و قدرت خلاقیت و تبادل فرهنگی را به تماشا می‌گذارد. آثارش اغلب تجربه‌های مفرح و الهام‌بخشی را برای تماشاگران فراهم کرده و آنها را برای تأمل در موضوعاتی مانند طبیعت، جهانی‌شدن و روابط انسانی تشویق می‌کنند. نمایشگاه‌های او در موزه‌هاو گالری‌های مشهور در سراسر جهان برگزار شده‌اند، از جمله موزه گوگنهایم در نیویورک، موزه ملی هنر چین در بکینگام و موزه هنر معاصر در توکیو.

 

 

 

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=4069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها