• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
1

گردشگری و میراث فرهنگی صنعت پیشرو در عرصه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

  • کد خبر : 583
  • 23 مهر 1402 - 17:39
گردشگری و میراث فرهنگی صنعت پیشرو در عرصه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

مدیرکل گردشگری شورایعالی مناطق آزاد کشور در یاد داشتی گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد را صنعت پیشرو در عرصه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.به گزارش صبح ایرانیان آنلاین، محمد فرزاد میرزایی قلعه ضمن بر شمردن ویژگی های گردشگری مانند : رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات فرهنگی ، رفع آسیب های اجتماعی و […]

مدیرکل گردشگری شورایعالی مناطق آزاد کشور در یاد داشتی گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد را صنعت پیشرو در عرصه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.
به گزارش صبح ایرانیان آنلاین، محمد فرزاد میرزایی قلعه ضمن بر شمردن ویژگی های گردشگری مانند : رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات فرهنگی ، رفع آسیب های اجتماعی و زمینه ساز صلح بین نسلی و درون نسلی ؛ این صنعت را به عنوان صنعت پیشرو در چهارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی نموده است ، ایشان در این مقاله یادداشت گونه اشاره کرده اند که گردشگری فعالیتی به طول تاریخ زندگی اجتماعی بشر است، که سالهاست به عنوان قطب فعالیت بسیاری از کشور ها برای ارز آوری و تولید ثروت از آن بهره برده اند.
ایشان در ادامه این یادداشت ابراز نموده اند متاسفانه در کشور ما با وجود مقاصد بی پایان گردشگر پذیر و البته عضویت بین ۵ کشور بر تر تعداد جاذبه ها چه در دل طبیعت و چه از نظر آثار تاریخی و فرهنگی ، اهتمام جدی برای توسعه آن در سطح بین بخشی وجود ندارد و این لازمه یک هم اندیشی و سیاستگذاری غیر بخشی برای این مهم است.
از نظر ایشان این چالش ها در حالی است که گردشگری فعالیت پیش رو در چتر های سیاستی کلان کشور مانند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سند چشم انداز ۲۰ ساله و البته بازوی قوی احکام سیاستی اقتصاد مقاومتی می باشد.
ایشان تکیه گردشگری بر میراث طبیعی و فرهنگی را مصداق کامل درونگرایی در سیاست های اقتصاد مقاومتی معرفی می نماید و البته جذب گردشگر خارج از فضای جغرافیایی منطقه و البته کشور را نگاه به بیرون تلقی می کنند و در ادامه به این مباحث اشاره می نمایند که امروزه توسعه گردشگری قطعا کلید حل مشکلات کشور است که نیازمند همگرایی بین سازمانی و اهتمام جدی بر جاری کردن این نگاه در ساحت بین بخشی دستگاه ها است.
میرزایی در ادامه این یادداشت، نوآوری را جز لاینفک گردشگری دانسته که از احکام جدایی ناپذیری سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
همچنین اشاره نموده اند که در مناطق آزاد با تمرکز بر احکام سیاستی موجود در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ضمن نگاه به چتر سیاستی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تلاش هستیم نظام بودجه ریزی و نظارت راهبری بر عملکرد ها را جانی تازه بپردازیم ، و امید داریم بتوانیم گردشگری مناطق آزاد را در مسیر این سیاست ها پای بند نماییم.
ایشان در ادامه ضمن بر شمردن ظرفیت های گردشگری مناطق آزاد ،این قطب گردشگری کشور را به عنوان یکی از مهمترین ابزار های قدرت اقتصادی کشور معرفی نموده اند که می تواند در شرایط سخت جنگ ترکیبی پیش رو حامی و جبه مقاومتی در برابر فشار بیگانگان باشد.

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=583

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها