• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
2

رونمایی از جوانگرایی امیر

  • کد خبر : 2750
  • 02 فروردین 1403 - 10:05
رونمایی از جوانگرایی امیر

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از چارچوب هفته سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه E، تیم ملی ایران روز دوم فروردین سال ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی ترکمنستان خواهد بود. این مسابقه، اولین مسابقه‌ای است که ملی‌پوشان پس از اتمام جام ملت‌ها برگزار خواهند کرد که باتوجه به دعوت از برخی چهره‌های […]

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از چارچوب هفته سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه E، تیم ملی ایران روز دوم فروردین سال ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی ترکمنستان خواهد بود.

این مسابقه، اولین مسابقه‌ای است که ملی‌پوشان پس از اتمام جام ملت‌ها برگزار خواهند کرد که باتوجه به دعوت از برخی چهره‌های جدید و عدم دعوت از برخی بازیکنان قدیمی جالب توجه خواهد بود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در گروه E مقدماتی جام جهانی با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ همگروه هستند که در دو بازی گذشته خود توانسته‌اند با پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و تساوی ۲ بر ۲ مقابل ازبکستان با چهار امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها در صدر گروه قرار بگیرند.

آمار نسبتا مشابه: تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان هشت مرتبه در طول تاریخ مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم یوزها سه پیروزی بوده و ترکمنستان هم دو بار موفق به شکست تیم ملی شده تا تفاوت دو تیم از لحاظ آماری چندان زیاد نباشد.

هر دو پیروزی ترکمنستانی‌ها برابر تیم ملی به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد که این تیم توانسته در دو بازی دوستانه با نتیجه مشابه یک بر صفر از سد ایران بگذرد و حالا ۲۸ سال است که نتوانسته پیروزی خود را مجدداً تکرار کند

بازی بعد از 9 سال: دو تیم آخرین بار چیزی حدود ۹ سال پیش در برابر یکدیگر قرار گرفتند. مسابقه‌ای که در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی بود که شاگردان کارلوس کی‌روش با سه گل مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی و اشکان دژاگه در برابر تک گل مکان ساپاروف به پیروزی ۳ بر ۱ دست یافتند.

جالب اینکه امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هیچ‌گاه در برابر ترکمنستان به عنوان سرمربی قرار نگرفته و این مسابقه اولین تجربه سرمربی تیم ملی برابر این کشور خواهد بود. مرگن اورازوف هم سرمربی ۳۶ ساله ترکمنستانی‌هاست که سرمربی جوانی است و در اولین سال‌های تجربه سرمربیگری هدایت کشورش را برعهده گرفته است.

257 251

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=2750
  • ارسال توسط :
  • 37 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رونمایی از جوانگرایی امیر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب‌ها