• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
1

سفر به شهر گل و بلبل چقدر آب می‌خورد؟

  • کد خبر : 2742
  • 28 اسفند 1402 - 22:09
سفر به شهر  گل و بلبل چقدر آب می‌خورد؟

محبوبه ابوالحسنی: شیراز شهر زیبای شعر و عطر بهارنارنج از مقاصد خوش آب و هوای ایرانیان خوش سفر است. در فصل بهار شیراز گردی بیش‌تر از همیشه رونق می‌گیرد. در ادامه هزینه‌های سفر به شیراز را از مبداء تهران جمع‌آوری کرده‌ایم که اگر قصد دارید برای تعطیلات نوروزی یا روزهای خوش آب و هوای بهاری […]

محبوبه ابوالحسنی: شیراز شهر زیبای شعر و عطر بهارنارنج از مقاصد خوش آب و هوای ایرانیان خوش سفر است. در فصل بهار شیراز گردی بیش‌تر از همیشه رونق می‌گیرد. در ادامه هزینه‌های سفر به شیراز را از مبداء تهران جمع‌آوری کرده‌ایم که اگر قصد دارید برای تعطیلات نوروزی یا روزهای خوش آب و هوای بهاری به شیراز سفر کنید و از گشت‌وگذار در دیار سعدی و حافظ خاطرات خوبی را برای خودتان رقم بزنید، بتوانید برای هزنیه‌هایتان برنامه ریزی کنید.

هزینه سفر با هواپیما از تهران به شیراز

اولین موضوعی که برای سفر کردن باید در نظر گرفته شود، هزینه‌های حمل و نقل و جابه‌جایی بین شهری است. شما می‌توانید با خودروی شخصیتان، اتوبوس، قطار و یا هواپیما به شیراز سفر کنید. گران‌ترین و در عین حال راحت‌ترین شکل سفربه شیراز، سفر هوایی است. قیمت بلیط هواپیما از حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.

هزینه با قطار

سفر با قطار به شیراز، هرچند که زمان طولانی‌تری را می‌طلبد اما برای کسانی که لذت بردن از مسیر برایشان در سفر اهمیت دارد، گزینه مناسبی است. سفر با قطار به شیراز از تهران، از یک قطار عادی با بلیط حدود ۷۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و برای قطارهای لوکس سریر و فدک قیمت‌ها نسبتا گران‌تر می‌شود.

سفر به شهر  گل و بلبل چقدر آب می‌خورد؟

هزینه سفر با اتوبوس

از دیگر انتخاب‌هایی که می‌توانید برای سفر به شیراز داشته باشید، سفر با اتوبوس است که نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر است. بلیط اتوبوس از مبدا تهران به شیراز از ۳۱۰ هزارتومان شروع می‌شود.

هزینه با خودروی شخصی

برای سفر به شیراز یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند سفر با خودروی خودتان باشد، چون در طی سفر هم مجبور نیستید برای حمل‌ونقل درون شهر، منتظر تاکسی و اتوبوس بمانید. هزینه سفر با خودروهم که بستگی به مبدا شما دارد و خرجتان فقط شامل مبلغی می‌شود که بابت بنزین و سایر مخارج ماشینتان می‌پردازید.

هزینه اقامت در شیراز

بعد از این که به شیراز رسیدید، باید فکری برای اقامتتان کنید. متناسب با هزینه‌ای که برای اقامت کنار گذاشته‌اید، می‌توانید از اقامت در هتل‌های پنج ستاره تا سوییت‌های ارزان قیمت بوم‌گردی، انتخاب داشته باشید. هزینه اقامت در هتل‌های اقتصادی از شبی ۱میلیون تا ۳ میلیون به بالا شروع می‌شود. ماندن در اقامت‌گاه‌های بوم گردی هم تقریبا از شبی دست‌کم ۶۰۰ هزارتومان برایتان هزینه برمی‌دارد. ماندن در اقامت‌های بوم‌گردی، برای آن دسته از مسافرانی که دوست دارند، با آداب و رسوم سنتی شیراز آشنا شود، گزینه خوبی است. اگر دسته جمعی به شیراز سفر کردید می‌توانید سوییت و ویلا هم اجاره کنید.

سفر به شهر  گل و بلبل چقدر آب می‌خورد؟

هزینه جابه‌جایی درون شهری

اگر خودروی شخصی خودتان را نبرده‌اید و می‌خواهید در شیراز گشت‌وگذار کنید، وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌های اینترنتی در دسترس شما هستند، هم‌چنین می‌توانید ساعت حرکت متروها را جست‌وجو کنید و از متروی شیراز هم برای تفریح در این شهر زیبا و تاریخی استفاده کنید.

بازدید از اماکن تاریخی

بسیاری از مسافرانِ شیراز علاقه‌مندند از اماکن تاریخی و دیدنی شیراز، بازدید کنند. شیراز شهر کهن و تاریخی ایران است که دیدن باغ‌ها و اماکن تاریخی زیبایش قطعا برایتان خالی از لطف نخواهد بود. هزینه ورودی اکثر باغ‌ها و اماکن تاریخی شیراز، برای هر نفر حدود ۱۰ هزارتومان است.

خورد و خوراک و رستوران‌گردی در شیراز

اگر می‌خواهید غذاهای لذیذ و معروف شیرازی مثل کلم پلو، شیرازی پلو ، لاری کباب، آش سبزی و دوپیازه آلو را در همان آب و هوا و اقلیم مطبوع شیراز تجربه کنید می‌توانید به کافه و رستوران‌های زیادی که در دسترستان است، بروید. قیمت‌ها مشابه تهران است و فرق چندانی ندارد برای هر وعده‌ ناهار یا شام یک نفره در پایین‌ترین حالت چیزی حدود ۲۰۰هزارتومان را در نظر بگیرید.

سفر به شهر  گل و بلبل چقدر آب می‌خورد؟

خرید سوغاتی در شیراز

در روزهای پایانی سفرتان هم اگر می‌خواهید برای خودتان، از شیراز یادگاری بخرید یا برای دوستان و خانواده‌اتان سوغاتی ببرید، هم می‌توانید از فروشگاه‌های روبه روی ارگ کریم خان، مسقطی و کاک و کلوچه شیرازی تهیه کنید وهم می‌توانید، خاتم، منبت، نقره کاری گبه و گلیم و ظروف خاتم کاری شده که صنایع دستی‌های معروف شیراز هستند را بخرید. در مجموع چیزی حدود ۵۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون را می‌توانید برای این کار درنظر بگیرید.

مجموع هزینه‌های سفر

مجموعا خانواده‌ای سه نفره، برای سفر یک هفته‌ای به شیراز با در نظر گرفتن هزینه‌های بلیط، رفت و آمد درون شهری، اقامت و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، خورد و خوراک و خرید هدیه و یادگاری در کم‌ترین حالت باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کند.

۴۷۴۷

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=2742
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سفر به شهر گل و بلبل چقدر آب می‌خورد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب‌ها