• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
7
کمیل قاسمی بعد از گذشت ۱۰ سال به مدال طلای خود رسید

طلایی که بالاخره به صاحبش رسید

  • کد خبر : 214
  • 12 شهریور 1401 - 19:55
طلایی که بالاخره به صاحبش رسید

کسب مدال طلا روی سکوی المپیک برای  کمیل قاسمی پسر خوش اخلاق کشتی ایران  دلچسب تر بود.اسماعیل خانبابایی…………………………آبان ماه سال ۱۴۰۰کمیته بین المللی المپیک در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک کشورمان دوپینگ آرتور تایمازوف و داویت مود زمانشویلی را تایید کرد. لذا پس از ۱۰ سال  مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به ایران  رسید و […]

کسب مدال طلا روی سکوی المپیک برای  کمیل قاسمی پسر خوش اخلاق کشتی ایران  دلچسب تر بود.
اسماعیل خانبابایی
…………………………
آبان ماه سال ۱۴۰۰کمیته بین المللی المپیک در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک کشورمان دوپینگ آرتور تایمازوف و داویت مود زمانشویلی را تایید کرد. لذا پس از ۱۰ سال  مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به ایران  رسید و در نهایت روز پنجشنبه گذشته طی مراسمی با شکوهی  برگردن کمیل قاسمی پسر خوش اخلاق کشتی ایران آویخته شد. بااین مدال به طور رسمی جمع مدالهای  طلای کشتی آزاد ایران  در المپیک به عدد ۷ رسید. گرچه این مدال برای کمیل قاسمی بسیار با ارزش‌ است اما برای کمیل  دلچسب تر بود که  این مدال  روی  سکوی المپیک ۲۰۱۲ لندن دور گردنش آویخته می شد. . البته درهمان المپیک هم  روی سکوی سوم المپیک  قرار گرفته بود. با کسب این مدال اثری ماندگار  در المپیک ۲۰۱۲لندن برای کشتی ایران به ثبت رسید که بعید به نظر می رسد حالا حالاها شاهد تکرارش باشیم .چرا که سابقه نداشته  کشتی ایران در یک المپیک به ۴ مدال طلا دست یابد .  از نظر من نگارنده این افتخار  حاصل تلاش فدراسیون مرحوم  یزدانی بود که وعده اش را هم داده بود اما چند ماه مانده به المپیک لندن  کنار رفت ودر نهایت به‌ دست‌ رسول خادم ومحمد بنا درالمپیک لندن به ثمر نشست. کمیل قاسمی در حال حاضر با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره المپیک پرافتخار ترین کشتی گیر حال حاضر سنگین وزنه کشورمان بشمار می‌رود .
………….
وحالا امیر حسین زارع پدیده‌ جدید وجوان درسنگین وزن دنیا
است
………………………
[  ] کمیل قاسمی قبل از قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی کشورمان جهت حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن توانسته بود در عین ناباوری با غلبه بر بهترین های کشور همچون فردین معصومی. پرویز هادی و آذرشکیب به دوبنده تیم ملی دست یابد. در المپیک لندن تنها با یک شکست برابر آرتور تایمازوف ازبکی از سکوی المپیک بالا رفت. اما نمی دانست حریفش دوپینگی است و روزی مدال طلای به اوخواهد رسید .تا اولین سنگین وزن کشورمان باشد که  مدال طلای المپیک را صيد میکند. او بعد از المپیک لندن آن کمیل قاسمی نبود بارها مغلوب حریفان داخلی و خارجی خود شد .اما  در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان اوج گرفت و تا پای فینال این مسابقات پیشرفت و به مدال نقره رسید. سال ۲۰۱۵ نیز بار دیگر با شکست حریفان خود خصوصاً پرویز هادی که  با حرف و حدیث‌های فراوانی روبرو بود به عضویت تیم ملی جهت شرکت  در المپیک ۲۰۱۶  ریو در آمد.با این حال  کمتر کسی فکر می‌کرد کمیل قاسمی همان کمیل قاسمی المپیک لندن باشدو بتواند بار دیگر به مدالی درالمپیک دست یابد .اما او برخلاف همه این حرفها  بار دیگر با غلبه بر کشتی گیران مطرحی چون پتریاشویلی گرجستانی و دلا گنف امریکایی به فینال المپیک رسید .اما در فینال برابر طاها اکگول ترک  شکست خورد و به مدال نقره رضایت داد. در حال حاضر کمیل قاسمی با داشتن یک مدال طلا و یک مدال نقره المپیک پر افتخار ترین سنگین وزن کشورمان محسوب میشود . حالا جانشین شایسته وپدیده ای  جدیددرسنگین وزن ایران وجهان  به نام امیرحسین زارع ظهور کرده است . پدیده ای جدید وجوان   که  با کسب یک مدال برنز المپیک و یک مدال طلای جهان خود را به عنوان قدرت اول سنگین وزن جهان به دنیای کشتی معرفی کرده است. پدیده ای که تا چند روز دیگر در مسابقات جهانی صربستان برای کسب افتخاری  دیگر به میدان خواهد رفت .

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها