• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
3
ضرورت بازگشت فلسطین به مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس

طرح چین برای حل مسئله فلسطین

  • کد خبر : 477
  • 24 خرداد 1402 - 18:31
طرح چین برای حل مسئله فلسطین
شی جینپینگ رئیس جمهوری چین امروز در دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پکن، طرح ابتکاری شامل سه بخش برای حل مسئله فلسطین به عنوان قدیمی ترین بحران خاورمیانه ارائه داد و تاکید کرد: راه حل اساسی، تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت ملی کامل براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس است.

به گزارش ایرنا و نقل ار هدف پرس به نقل از صفحه توئیتر خانم هوآ چونیینگ دستیار وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه چین، شیء جینپینگ در ملاقات امروز با محمود عباس، با اعلام وجود شراکت راهبردی میان فلسطین و چین، به طرح سه ماده‌ای برای حل مسئله فلسطین اشاره کرد.

اول اینکه: راه حل اساسی مسئله فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت ملی کامل براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس است.

شیء تاکید کرد: مسئله فلسطین که به مدت بیش از نیم قرن لاینحل باقی مانده، باعث رنج فراوان مردم این سرزمین شده است و هر چه زودتر باید عدالت برای مردم فلسطین برقرار شود.

وی گفت که چین آمادگی دارد تا نقشی مثبت در تحقق روند مذاکرات صلح ایفاد کند.

دوم اینکه: اقتصاد و وضع معیشتی مردم فلسطین باید مورد توجه قرار گیرد و جامعه بین المللی باید در حمایت‌های انسان دوستانه از مردم فلسطین گام‌های جدی بردارد.

سوم اینکه: روند مذاکرات صلح خاورمیانه باید در مسیر صحیح قرار گیرد. یک کنفرانس صلح بین المللی جامع، مؤثر و فراگیر باید تشکیل شود تا شرایط لازم را برای از سرگیری مذاکرات صلح و انجام تلاش‌های محسوس برای کمک به مردم فلسطین و فراهم کردن صلح و آرامش برای آنها فراهم کند.

محمود عباس نیز در این دیدار گفت که طرف فلسطینی ازنقش سازنده میانجی گری چین بین ایران و عربستان و نیز طرح‌های ابتکاری پکن برای یافتن راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین در آینده نزدیک قدردانی می‌کند.

عباس گفت که فلسطین به عقلانیت و مواضع چین اعتقاد دارد و تمایل دارد که شاهد ایفای نقش بیشتر چین در ایجاد و تقویت صلح در منطقه باشد.

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها