• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
6
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد

بهره‌مندی بخش دولتی از توانمندی خصوصی‌ها در حوزه قطعه‌سازی صنعت فضایی

  • کد خبر : 428
  • 23 اسفند 1401 - 13:47
بهره‌مندی بخش دولتی از توانمندی خصوصی‌ها در حوزه قطعه‌سازی صنعت فضایی
معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی، گفت: بومی‌سازی و تثبیت فناوری‌های فضایی مورد نیاز برای طراحی، ساخت، پرتاب و بهره‌برداری عملیاتی ماهواره سنجش از دور اپتیکی با وضوح تصویر بالاتر از ۵ متر چند طیفی و ۲.۵ متر تک طیفی در کلاس و استانداردهای جهانی، بومی‌سازی و تثبیت فناوری‌های فضایی و بهره‌برداری عملیاتی ماهواره سنجش از دور راداری با وضوح تصویر بهتر از ۱۰ متر از اهداف سند ۱۰ ساله فضایی کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران و دبیر شورای عالی فضایی با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های بخش خصوصی در صنعت فضایی گفت: بخش دولتی از دستاوردهای این شرکت‌ها در حوزه قطعه‌سازی بهره برده است.

به گزارش ایسنا و به نقل هدف پرس، دکتر حسن سالاریه امروز در نشست طرح و بررسی سند سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور هدف از برگزاری این جلسه را بازخوانی سند ۱۰ ساله فضایی ذکر کرد و افزود: بخش خصوصی صنعت فضایی به عنوان بخش چابک و سرزنده، نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ای در سند ۱۰ ساله فضایی دارد؛ از این رو این جلسه با حضور بخش خصوصی برگزار شده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری بخش خصوصی توانمند در این صنعت با بیان اینکه ولی این شرکت‌ها بالغ نشده‌اند، ادامه داد: در سال‌های اخیر بخش دولتی از دستاوردهای این شرکت‌ها در حوزه‌هایی چون قطعه‌سازی و ساب سیستم‌ها و سیستم‌سازی بهره برده است.

سالاریه با اشاره به جزئیات این سند ۱۰ ساله، یادآور شد: این سند در دو بخش است ‌که بخش اول جنبه محرمانگی دارد که در قالب قراردادها به برخی افراد ارائه می‌شود و بخش دوم که شامل اهداف و سیاستگذاری‌ها است، در دسترس عموم قرار می‌گیرد

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها