• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
1

پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

  • کد خبر : 2641
  • 11 اسفند 1402 - 10:08
پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

سپهر ستاری: پرسپولیس پس از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر اتفاقات مختلفی را تجربه کرد و با شرایط متفاوتی وارد نیم‌فصل دوم شده است. سرخپوشان پایتخت پس از ۴ سال دیگر یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت‌شان نمی‌بینند یک سرمربی جدید جایگزین خالق سه‌گانه فصل قبل شده است. علاوه بر این با خروج ۴بازیکن و جذب […]

سپهر ستاری: پرسپولیس پس از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر اتفاقات مختلفی را تجربه کرد و با شرایط متفاوتی وارد نیم‌فصل دوم شده است. سرخپوشان پایتخت پس از ۴ سال دیگر یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت‌شان نمی‌بینند یک سرمربی جدید جایگزین خالق سه‌گانه فصل قبل شده است. علاوه بر این با خروج ۴بازیکن و جذب ۵ بازیکن جدید، ترکیب پرسپولیس هم دچار تغییراتی شده است. اتفاقی که باعث شده در ۳ بازی اخیر، یک پرسپولیس متفاوت نسبت به نیم‌فصل اول مشاهده شود و حالا هواداران امیدوار هستند تیم‌شان در دوران پسایحیی هم بتواند عناوین قهرمانی را فتح کند.

شوک بزرگ برانکو و تصمیم جنجالی درویش

درست بلافاصله پس از پایان دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس بود که مشخص شد تعطیلات نیم‌فصل پرسپولیس این بار قرار است متفاوت با چند سال اخیر دنبال شود. یحیی گل‌محمدی که از ابتدای فصل چند بار ساز جدایی کوک کرده بود، پس از پایان دیدار هفته پانزدهم مقابل مس رفسنجان از سمت خود استعفا داد. از همان ابتدا هم به نظر می‌رسید که این استعفای گل‌محمدی جدی‌تر از دفعات قبلی است و او دیگر قصدی برای بازگشت به نیمکت سرخپوشان نخواهد داشت.

با رسمی شدن جدایی گل‌محمدی، رضا درویش پروژه بازگشت برانکو ایوانکوویچ را آغاز کرد و با توجه به اتمام قرارداد مرد کروات با تیم ملی عمان، تصور می‌شد او بار دیگر به پرسپولیس برخواهد گشت. با این حال حتی پرداخت مالیات برانکو هم او را راضی به بازگشت نکرد و فاتح ۳ قهرمانی متوالی سرخ‌ها، چند بار پیشنهاد درویش را رد کرد و در نهایت حضورش در ایران منتفی شد. پس از پایان بحث بازگشت برانکو، نام چند گزینه خارجی دیگر هم به گوش رسید ولی در نهایت رضا درویش دست به یک ریسک بزرگ زد و پس از چراغ سبز بازیکنان باتجربه، تصمیم گرفت اوسمار ویرا برزیلی که دستیار یحیی گل‌محمدی بود را جانشین او کند. انتخاب اوسمار به جای یحیی با واکنش منفی بخش زیادی از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس همراه شد.

پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

شروع ضعیف و آغاز شایعات جنجالی

اوسمار ویرا اصلا شروع خوبی در پرسپولیس نداشت و شکست در ۲ بازی دوستانه مقابل شباب‌الاهلی امارات و آریو اسلامشهر و نخستین بازی رسمی مقابل آلومینیوم اراک باعث شد شایعات برکناری او خیلی زود آغاز شود. بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس هم پس از باخت خارج از خانه مقابل آلومینیوم اراک خواستار برکناری اوسمار شدند و در کنار این موضوع صحبت‌هایی مبنی بر تقویت کادر فنی و حضور یک دستیار ایرانی به عنوان آلترناتیو در کادر اوسمار هم به گوش می‌رسید.

پرسپولیس در هفته هفدهم دیداری حساس و سخت مقابل تراکتور در پیش داشت و شاید ناکامی در این مسابقه می‌توانست برای مرد برزیلی گران تمام شود. با این حال پرسپولیس با ارائه نمایشی قابل قبول تراکتور را شکست داد و اوسمار هم توانست نفس راحتی بکشد.

بازسازی ترکیب با خریدهای زمستانی

یکی از انتقادات یحیی گل‌محمدی به مدیران پرسپولیس به عدم خرید بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات مربوط می‌شد و سرمربی سابق سرخپوشان معتقد بود به خصوص در خط حمله بازیکنان مدنظر او خریداری نشده‌اندو علاوه بر این پرسپولیس در دیگر پست‌ها هم با مشکلاتی مواجه بود و فهرست این تیم تعادل مناسب را نداشت. این مشکلات اما تا حد زیادی در نقل‌وانتقالات زمستانی حل شد و رضا درویش با جذب ۵ بازیکن جدید جان تازه‌ای به ترکیب تیمش بخشید. عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف ۲ خرید خارجی پرسپولیس در زمستان بودند که سابقه درخشانی دارند و حضورشان کمک زیادی به این تیم خواهد کرد.

عبدالکریم حسن در پست مدافع چپ سابقه حضور در تیم ملی قطر و باشگاه السد را داشته و توپ طلای آسیا را هم کسب کرده است. حضور حسن می‌تواند یکی از نقاط ضعف اصلی پرسپولیس در نیم‌فصل اول را برطرف کند و او مدافع قطری در همان بازی نخست مقابل ذوب‌آهن نیز این را نشان داده است.

علاوه بر این عیسی آل‌کثیر هم پس از یک نیم‌فصل دوری به پرسپولیس بازگشت تا در خط حمله این تیم به میدان برود. ابوالفضل بابایی جوان هم دیگر مهاجم جدید پرسپولیس است و محمد خدابنده‌لو هم از مس رفسنجان به ترکیب سرخپوشان اضافه شده تا جای خالی میلاد سرلک را پر کند.

پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

تحول بزرگ پس از ۳ بازی با مرد برزیلی

پرسپولیس پس از شروع ضعیف با اوسمار ویرا و شکست خارج از خانه مقابل آلومینیوم اراک، موفق شده به ۲ برد متوالی ارزشمند برسد و بار دیگر در کورس قهرمانی قرار بگیرد. برتری مقابل تراکتور و ذوب‌آهن باعث شده جایگاه اوسمار برزیلی حالا مستحکم‌تر از قبل شود و دیگر کسی در در خصوص جدایی و برکناری او صحبت نکند.

شاگردان اوسمار در ۲ بازی اخیرشان عملکرد قابل قبولی داشتند و نمایش پرسپولیس مقابل تراکتور و ذوب‌آهن باعث شده هواداران به اینده تیم‌شان با سرمربی برزیلی امیدوار شوند. پرسپولیس در ۳ بازی آغازین نیم‌فصل دوم مقابل آلومینیوم اراک، تراکتور و ذوب‌آهن به ترتیب امیدگل ۱.۱۱، ۱.۴۸ و ۱.۹۴ را ثبت کرده و در بحث موقعیت‌سازی شرایط قابل قبولی داشته است. آن‌ها در کارهای دفاعی هم وضعیتی مشابه با نیم‌فصل اول داشته‌اند و در ۲ بازی اخیر گلی دریافت نکرده‌اند. البته نکته مهم در خصوص پرسپولیس این است که نرفاتی چون عبدالکریم حسین، اوستون اورونوف و محمد خدابنده‌لو تازه به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند و از دیدارهای بعدی احتمالا دقایق بیشتری به میدان خواهند رفت. موضوعی که دست اوسمار را برای پیاده کردن ایده‌هایش بازتر می‌کند. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم با سیستم ۱-۳-۲-۴ وارد زمین می‌شود و اوسمار برخلاف گل‌محمدی به بازی با تک‌مهاجم اعتقاد دارد.

اوضاع پرسپولیس پس از روزهای پرالتهاب اخیر بهتر شده و دیگر خبری از انتقادات از مدیریت و کادر فنی نیست. اوسمار ویرا برخلاف تصور توانسته وضعیت پرسپولیس را بهبود ببخشد و این تیم در آستانه دربی پایتخت در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. پیروزی و حتی کسب نتیجه مساوی در دربی می‌تواند وضعیت اوسمار را در پرسپولیس پایدارتر از قبل کند و به او فرصت بدهد تا توانایی‌هایش را اثبات کند.

پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

۲۵۸ ۲۵۸

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=2641
  • ارسال توسط :
  • 22 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب‌ها