• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
1

از بوسیدن لوگو تا ادبیات باورنکردنی؛ گل به‌خودی شجاع!

  • کد خبر : 2557
  • 04 اسفند 1402 - 16:04
از بوسیدن لوگو تا ادبیات باورنکردنی؛ گل به‌خودی شجاع!

ایمان گودرزی؛ چهارشنبه شب و بعد از بازی با پرسپولیس و بعد از سوال یک خبرنگار از شجاع خلیل‌زاده، اتفاقاتی در راهروهای استادیوم آزادی رخ داد که در محافل ورزشی ابعاد وسیعی داشت. اشاره شجاع به نقش فردوسی‌پور در توجه به کی‌روش و به کار بردن اصطلاح کی‌روشی‌پور و البته دفاع تمام‌قد شجاع از قلعه‌نویی، […]

ایمان گودرزی؛ چهارشنبه شب و بعد از بازی با پرسپولیس و بعد از سوال یک خبرنگار از شجاع خلیل‌زاده، اتفاقاتی در راهروهای استادیوم آزادی رخ داد که در محافل ورزشی ابعاد وسیعی داشت. اشاره شجاع به نقش فردوسی‌پور در توجه به کی‌روش و به کار بردن اصطلاح کی‌روشی‌پور و البته دفاع تمام‌قد شجاع از قلعه‌نویی، باعث شد جنجال بزرگی در میکسدزون به راه بیفتد و کار به یک درگیری لفظی شدید برسد.

بعد از حواشی‌ای که در اراک برای کنعانی‌زادگان پیش آمد، حالا شجاع هم درگیر حواشی حذف تیم ملی شده است. ظاهرا این قصه سر دراز دارد و دوقطبی‌های مسموم همچنان پیکر فوتبال نحیف ایران را رها نمی‌کنند. البته این اولین باری نیست که شجاع در متن یک حاشیه بزرگ قرار می‌گیرد و او قبلا هم چند اتفاق جنجالی را تجربه کرده بود.

پشت پرده خط خوردن شجاع در زمان کی‌روش

دلیل اصلی عصبانیت خلیل‌زاده در میکسدزون ورزشگاه آزادی به ماجراهایی برمی‌گردد که در زمان کارلوس کی‌روش رخ داد و باعث شد این مدافع از تیم ملی دور شود. شجاع در ابتدای حضور کی‌روش در ایران یکی از مدافعان مورد علاقه او بود و به تیم ملی هم دعوت می‌شد. او حتی شانس زیادی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل داشت ولی به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، فرصت حضور در اردوهای پایانی را از دست داد و مثل امید ابراهیمی و یعقوب کریمی از تیم ملی خط خورد.

رحمان احمدی، احسان حاج‌صفی و مهدی شریفی هم دیگر بازیکنان ملی‌پوش سپاهان بودند که خودشان را به اردو رساندند و احمدی و حاج‌صفی در نهایت مسافر برزیل شدند. در آن مقطع امید ابراهیمی ترجیح داد سکوت کند و همین موضوع باعث شد پس از جام جهانی به پای ثابت اردوها تبدیل شود ولی خلیل‌زاده گرچه ابتدا واکنش خاصی نشان نداد ولی در ادامه از تصمیم کی‌روش انتقاد کرد و همین باعث شد هرگز به تیم ملی دعوت نشود.

خلیل‌زاده حتی با ترک سپاهان راهی پرسپولیس شد . تصور می‌کرد در این عملکردش بیشتر دیده خواهد شد و با حمایت هواداران می‌تواند به تیم ملی برسد ولی مرد پرتغالی هرگز از تصمیمش برنگشت و شجاع که در آن زمان آماده‌ترین مدافع لیگ بود، در زمان کی‌روش رنگ پیراهن تیم ملی را نداد. مدافع آن روزهای پرسپولیس حتی به روش‌های مختلف تلاش کرد دل کی‌روش را به‌دست بیاورد ولی همانند مهدی رحمتی و هادی عقیلی مورد بخشش او قرار نگرفت. البته گفته شده بود که سبک بازی درگیرانه شجاع و بعضی جنجال‌های او داخل زمین هم در اینکه مورد توجه کی‌روش قرار نگرفته بی‌تاثیر نبوده است. آن‌ها البته در بازگشت کی‌روش به ایران آشتی کردند و خلیل‌زاده تصور می‌کرد با توجه به حضور در لیست تیم ملی، می‌تواند در جام جهانی 2022 هم فیکس باشد ولی مرد پرتغالی حتی یک دقیقه هم از او استفاده نکرد تا احتمالا آخرین شانس خلیل‌زاده برای بازی در جام جهانی هم از بین برود.

از بوسیدن لوگو تا ادبیات باورنکردنی؛ گل به‌خودی شجاع!

بوسیدن لوگوی الریان!

پس از پایان لیگ نوزدهم، شجاع خلیل‌زاده که از شرایط قرارداد خود رضایت نداشت، چند بار راهی باشگاه شد تا در جلسه با مهدی رسول‌پناه قرارداد جدیدی امضا کند. او در آن مقطع مدعی شده بود که قرارداد دارد و اصلا قرار نیست جدا شود و حتی می‌خواهد قراردادی 6 ساله با پرسپولیس ببندد. در نهایت اما خلیل‌زاده با رسول‌پناه به مشکل خورد و در تصمیمی جنجالی و در حالی که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود، به صورت یک‌طرفه قراردادش را فسخ کرد.

خلیل زاده پس از جدایی از پرسپولیس با حواشی زیادی راهی تیم الریان قطر شد. جدایی او به تنهایی باعث خشم هواداران پرسپولیس شده بود تا اینکه منتشر شدن عکس این بازیکن در حال بوسیدن لوگوی تیم الریان خشم هواداران قرمزها را دو برابر کرد، این بازیکن که همیشه نشان داده استاد حرکات جنجالی در زمین و خارج از زمین است بعدها در مصاحبه‌ای با بیان اینکه این عکس اصلا قرار نبود بیرون بیاید، تلاش کرد دل پرسپولیسی‌ها را به‌دست آورد.

از بوسیدن لوگو تا ادبیات باورنکردنی؛ گل به‌خودی شجاع!

تافته جدا بابته فوتبال ایران

شجاع خلیل‌زاده قبل از این حواشی، پس از بازی تراکتور با ملوان در مورد لغو واردات خودروی فوتبالیست‌ها گفت:‌ «فوتبال با هیچ ورزشی در دنیا قابل مقایسه نیست. پربیننده‌ترین ورزش جهان است. فوتبال نسبت به ورزش‌های دیگر جدا است. ورزشکاران دیگر هم دوستان و عزیزمان ما هستند اما آنها نباید خودشان را با فوتبالیست‌ها مقایسه کنند. همه دارند در مورد فوتبال صحبت می‌کند بهتر است هر کس حد خودش را بداند که در مورد فوتبال صحبت می‌کند. امیدوارم برای رشته‌های دیگر مثل کشتی، والیبال و سایر رشته‌ها پاداش‌هایی در نظر بگیرند. همه در کنار هم باشیم همه رشته‌ها؛ حتی کشتی‌گیران بیشتر از ما بگیرند ولی کشتی‌گیر نباید راجع به یک فوتبالیست اینگونه صحبت کند!»

این صحبت‌های خلیل‌زاده در آن زمان جنجال بزرگی به راه انداخت و انتقادات زیادی از او شد.

ذات خراب درست نمی‌شود؟!

ماجرای اتفاقات چهارشنبه شب زمانی جالب می‌شود که آقای شجاع پس از حواشی که به راه انداخت با انتشار استوری نوشت:« ذات خراب درست نمی‌شود.»

پس از جنجال‌های اخیر، باشگاه تراکتور با انتشار بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از خبرنگاران، خواستار عذرخواهی متقابل شد و به نوعی خبرنگاران را هم در این ماجرا مقصر دانست. انجمن ورزشی‌نویسان هم در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد و به حواشی میکسدزون ورزشگاه آزادی واکنش نشان داد. در ادامه هم کمیته انضباطی خواستار ارائه توضیحات از سوی باشگاه تراکتور شد و باید دید در نهایت چه حکمی برای مدافع تراکتور صادر می‌شود.

257 251

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=2557
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای از بوسیدن لوگو تا ادبیات باورنکردنی؛ گل به‌خودی شجاع! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب‌ها