• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 1211اخبار امروز : 0
8

گام سوم بازگشایی مدارس و نکات مهم و ضروری آن

  • کد خبر : 192
  • 01 آذر 1400 - 10:28
گام سوم بازگشایی مدارس و نکات مهم و ضروری آن
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مهم ترین نکات گام سوم بازگشایی مدارس استان را تشریح کرد.

حمیدرضا رخشانی با بیان اینکه به استناد دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه فعالیت آموزشی و پرورشی تمام مدارس، مقاطع و دوره های تحصیلی فراگیر خواهد شد و شاهد فعالیت حضوری مدارس خواهیم بود و براساس همین دستورالعمل دانش آموزان مقطع متوسطه اول و مقطع ابتدایی نیز آموزش خود را به صورت حضوری شروع خواهند کرد، اظهار داشت: فعالیت حضوری مدارسی که تراکم دانش آموزی آنها بیشتر از ۱۵ نفر در هر کلاس باشد گروه بندی خواهند شد.

وی گفت: زمان هر جلسه آموزش حضوری در مقطع ابتدایی ۴۵ دقیقه و در مقطع متوسطه اول و دوم ۶۰ دقیقه و زمان استراحت بعد از هر جلسه حضوری ۱۵ دقیقه می باشد.

رخشانی افزود: پس از حضوری شدن فعالیت مدارس، توصیه می‌شود از ظرفیت شبکه شاد در آموزش های مکمل و رفع اشکال استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با بازگشایی مدارس حضور دانش‌آموزان در مدرسه ضروری و به عبارتی اصل بر آموزش حضوری خواهد بود مگر اینکه دانش آموزی عذر موجه یا بیماری زمینه ای داشته باشد، تصریح کرد: چنانچه دانش آموزی به دلایل موجه امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد (به استناد بند فوق) باید فرایند آموزش را از سایر روش ها پیگیری نماید.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل چک لیست بازگشایی و اخذ مجوز جهت فعالیتهای حضوری برای تمامی مدارس الزامی است، اظهار داشت: از آنجایی که وضعیت دریافت واکسن در بین همکاران و دانش آموزان رشد خوبی را در پی داشته بنابراین نگرانی جدی در خصوص بازگشایی وجود ندارد و خانواده ها اطمینان بیشتری در این خصوص خواهند داشت.

رخشانی اظهار داشت: رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی به ویژه دستورالعمل ۰۶ که تضمین کننده سلامت همکاران و دانش آموزان می باشد از سوی همه مدارس الزامی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی یعنی فاصله طولی یک و نیم متر و فضای هر دانش آموز ۲/۲۵ متر ضروری است افزود: از آنجا که اولیای محترم دانش آموزان شرکای اصلی فعالیت های آموزشی وپرورشی در مدارس خواهند بود از مدیران محترم مدارس انتظار می رود در جهت اقناع سازی خانواده از همه ظرفیت‌ها بهره گیری نمایند.

لینک کوتاه : http://hadafpress.ir/?p=192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها